Wednesday 18 October 2017

Online handel demat konto


Förståelse av Demat och Trading-kontoförhållandet Några av nybörjare till online-aktiehandel förstår inte förhållandet mellan Share Trading-konto och Demat-konto. I den här korta artikeln kan vi se förhållandet mellan Demat-konto. Handelskonto och ditt bankkonto. Vi kommer också att se hur många handels - eller Demat-konton du kan ha totalt. Nedan är ett kort diagram där jag har försökt att ge flödet när du köper en aktie. klicka för att förstora handelskonto. Ett konto som används för att placera order för köp och försäljning av aktier. Så Trading-konto är ett gränssnitt mellan ditt bankkonto och ditt Demat-konto. när du köper något. Handelskonto tar pengar från ditt bankkonto (det är redan tas från ditt bankkonto och sparat i handelskonto) och köper aktier och lagrar det i ditt Demat-konto. När du säljer något. Ditt handelskonto tar tillbaka aktierna från ditt Demat-konto och säljer dem på aktiemarknaden och återbetalar pengarna och det går tillbaka till ditt bankkonto (faktiskt skickar du det manuellt till bankkonto från handelskonto oftast. någon vet maximalt hur många dematkonton man kan öppna Dela den här artikeln med andra. Jag hade öppnat ett DEMAT-konto hos en institution vid 2011. Jag har inte gjort någon transaktion och didn8217t stängde dematkontot. Det är i avaktiverad status. Jag don8217t vill att betala AMC för samma sak. Jag skulle vilja veta vad som är konsekvensen om jag don8217t stänger den och behåller den så. 1.Vill det kontot raderas när det blir vilande 2.Du måste stänga kontot. Jag är inte intresserad betala någon AMC och de don8217t har någon ECS aktiverad för avgifterna. Det här är en mycket specifik fråga som du bara ska följa upp med den berörda myndigheten. Vi kan inte kommentera det. Kan någon maximera hur många demat accou nts amp trading konton kan man öppna Det finns ingen gräns Jag antar att jag nyligen har stängt mitt hdfc demat konto. De informerade mig via e-post 8230 Jag vill bara veta e trading konto är också stängd genom att stänga demat konto jag vill handel. berätta vad som är vad som är hela processen med handel efter att ha öppnat dematkontot Om du kan skicka oss din telefon. Vi kan koppla dig till vår betrodda partner på detta. Eftersom jag ändrade min hemviststatus föreslog ICICI att jag skulle stänga det inhemska handelskontot (hålla dematkontot aktivt). Detta gör det möjligt för ICICI att konvertera mitt inhemska sparkonto till NRO och öppna ett nytt NRE-konto. Jag får veta att jag nu ska öppna PINS och Non-PINS-konton nu och länka det inhemska dematkontot till Non-PINS (NRO). När jag tittar på AMC för PINS och Non-PINS är det extremt dyrt. Jag är inte en aktiv näringsidkare längre 8211 Därför är det möjligt för mig att hålla dematkontot aktivt med innehav under en tid 8211 och öppna PINSNon-PINS när jag skulle vilja sälja dessa aktier 8211 vilket kan vara några år senare Dessutom fortsätter jag att betala AMC-avgifterna för dematkontot med mina innehav. Jag har begränsad kunskap om detta. därför kan inte kommentera För bara 3 år sedan hade jag öppnat en handel med hdfc-säkerhet. Jag ägde rum en handel för att inte köpa någon transaktion till den idag. Hdfc debiteras mig AMC i min hdfc-länkade sparande, vilket belopp (cirka Rs.4000-) är mer än min investering av andel (Rs.1000-men marknadsvärde är Rs.720-) i den aktuella handeln. Jag vill stänga den, men de skulle debiteras beloppet i mitt sparande ac. amp säger att AC hade deponerat mängden utdelning visas transaktion i den, vilken status av ac är en automatisk operation i det så du har inte sagt det här. vi har rätt att återhämta avgifterna från din länkade sparande ac. tills du skulle betala avgifter för att rensa från dessa ac. Kan jag stänga detta ac utan att betala någon AMC Kan jag ändra mitt bankkonto från hdfc till ett annat utan att betala några avgifter Kan jag byta min handel från hdfc till någon annan utan att betala AMC Pls. Led mig. När jag öppnar min sparande ac till hdfc säger de mig att det är helt gratis amp 3in1 ac i noll balans sparar AC, dmat ac, amp trading a c. Nu kan de acceptera min begäran om att stänga alla dessa 3 ac till betalning av dessa avgifter. Vad ska jag göra på rättsliga sätt Pls. Co-op med din rätt rådgivning. Om du inte har stängt dematkonto kommer transaktionsavgifterna säkert att dras av hej, om någon kropp har gått med i marknadsundersökningskonsulten, var snäll och berätta för mig hur det var thair service, vänligen föreslå, att de gör en frofit eller bara en froud service. Jag vill ha att öppna DEMAT Ac amp Trade ac. Så vem ger mindre mäklare och kundservice och säkerhet 2. Om jag gör handel för 25k. Hur mycket mäklare har betalat för det (minampMax. På marknaden) Jag vill öppna handelskonto och dematkonto till två olika platser. Är det giltigt eller är det bra alternativ att ha Som i dematkonto söker jag säkerhet när jag som handelskonto söker efter avgift. så jag trodde let8217s öppna två olika konto Vänligen låt mig veta dina tankar för samma. Ja, det kan du göra Hej, jag är Ishan. Jag är 23 år. Jag vill göra handel med aktier och fonder. Snälla berätta för processen. Vänligen berätta för mig skillnaden mellan aktier och ömsesidig fond. Berätta för mig hela processen att köpa aktierna och MF. Du måste först öppna ett dematkonto för att jag är ny för Investeringar, min ålder är 22. Jag vill öppna dematkontot som är mer lämpligt. Jag fick veta att ICICI Direct är lite dyrare. Är handelskonto nödvändigt tillsammans med DEMAT-konto Finns det något alternativ där man bara har dematkonto och börjar investera via någon fondförmedlare eller SEBI-registrerad aktiemäklare frågar jag för att jag vill investera i RGESS och don8217t vill betala ytterligare årliga underhållsavgifter för handelskonto. Jag har sett SK etc öppnar gratis demat - och handelskonto och börjar ta ut tunga underhållskostnader från och med nästa år för att hålla kontot öppet. Kan du snälla berätta var jag kan öppna endast dematkonto som är gratis från andra dolda avgifter (årliga avgifter etc) Om du har några andra bra förslag, var snäll och kontakta oss. hej herre jag är alok från sharekhan jag har svaret på din fråga. om du r köper värdepapper än det är obligatoriskt att ha ett demat - och handelskonto medan du inte är i framtiden och options trading behöver inte vara en demat genom endast handel kan du handla i det här segmentet. ja vi öppnar demat och handelskonto absolutaly utan kostnad om du vill veta mer om vårt förfarande snälla kontakta mig 8130446223 alok kumar tack Det är helt du önskar hur du vill handla. Du kan antingen handla direkt med online-handelskonto eller få det gjort via någon agent. När det gäller din oro för gratis Demat och handelskonto är relaterat kan du få dessa öppnade gratis, men företagen tar ut årliga underhållskostnader för att hålla dina aktier och andra placeringar i kontot. Om någon hävdar att de erbjuder gratis konto, är de helt felaktiga för dig. Ja, du kan minska avgifterna genom att välja rabatterade servicemäklare som My Value Trade. Det ger dig tillgång till flera banker och tillåter handel med aktier, råvaror, derivat och fonder från samma konto. Efter att ha gjort lite forskning, kom att veta om Basic Service Demat Account (BSDA). Man kan öppna BSDA-kontot med alla DP och enligt lagen kan de inte ta ut årligt underhållsavgift för värdeinnehav upp till Rs 50 000. Jag har sett många DP-avskräckare eller don8217t delar all information om BSDA-anläggningen till potentiella nya kunder. Jag har öppnat mitt BSDA-konto med SBICaps. När jag besökte deras Demat Account Manager, var de ovilliga att öppna en eller ge en påskott eller annat, men efter upprepad insistering kom de överens. Med detta konto finns det ingen årlig underhållsavgift för handel upp till Rs 50000. Om handlas mer än Rs 50000, då har de några plåtar för årliga avgifter. Hur som helst var min avsikt för RGESS som möjliggör investeringar upp till Rs50000 och det uppfyller väl med detta mål. Kan vara att denna information skulle vara till nytta för någon. Kapitel 1.11: Allt om Demat och Handelskonto: Allt du behöver veta VAD ÄR HANDELSRÄKNING När ett företag listar på aktiemarknaden blir aktierna tillgängliga för handel på börsen. Tidigare hade utbytet ett open-cry-system. I mitten av 90-talet antog börserna det elektroniska systemet. Det innebär att alla affärer genomfördes elektroniskt. Enkelt sagt, du behövde gå till disken och placera en order fysiskt. Du kan göra det via en dator, som skulle verifiera detaljerna, marknadspriset och bearbeta handeln. Av detta skäl behöver du ett speciellt konto genom vilket du kan göra transaktioner. Detta kallas handelskonto. Utan en kan du inte handla på aktiemarknaderna. Du registrerar dig för ett online-handelskonto hos en börsmäklare eller ett företag. Varje konto levereras med ett unikt handels-ID, som används för att genomföra transaktioner. VAD ÄR SKYDDET MELLAN DEMAT OCH HANDELSRÄKNINGAR Ja. Ett handelskonto används för att placera köp - eller säljorder på aktiemarknaden. Dematkontot används som en bank där köpta aktier deponeras i, och där sålda aktier tas från. Handelskonto hos Kotak Securities hjälper dig att handla smidigt på aktiemarknaden. Låt oss använda ett exempel. Du har Rs.100 i din plånbok. Du går till en butik och berättar för säljaren att du vill ha ett paket chips, du kontrollerar priset och slutför transaktionen. Sedan tar du pengarna ut ur din plånbok och ger den till säljaren. I så fall fungerar plånboken som dematkontot, medan du fungerar som handelskonto. HUR DU ANVÄNDER EN HANDELSREKONTO. Precis som dematkontot är ett handelskonto ett måste för att investera i aktiemarknaden. Detta beror på att handel på börserna måste registreras på börsen. Aktiemäklare är registrerade medlemmar av börserna. De utför traditionellt handel på dina vägnar. Oftast har börsmäklare företag tusentals kunder. Det är inte möjligt att ta fysiska order från varje klient i tid. Så, för att göra denna process sömlös är det lämpligt att öppna ett online-handelskonto. Med hjälp av detta handelskonto kan du placera köp eller sälja order antingen online eller telefon, vilket automatiskt kommer att riktas till utbytet via aktieförmedlaren. Heres hur du öppnar ett handelskonto: Välj först börsmäklare eller firma. Se till att mäklaren är bra och kommer att ta dina beställningar i tid. Kom ihåg att tiden är av största vikt på aktiemarknaden. Även några minuter kan ändra börskursens marknadspris. Se därför till att du väljer en bra mäklare. Jämför mäklaresatser. Varje mäklare debiterar dig en viss avgift för att behandla dina beställningar. Vissa kan ladda mer, lite mindre. Vissa ger rabatter på grundval av mängden handlade verksamheter. Tänk på allt detta innan du öppnar ett konto. Men kom ihåg att det inte är nödvändigt att välja en mäklare som tar ut de lägsta avgifterna. Godkända mäklartjänster kan ofta behöva högre än genomsnittliga avgifter. Ta sedan kontakt med mäklarfirman eller mäklaren och fråga om kontoöppningsproceduren. Ofta skickar företaget en representant till ditt hus med kontoöppningsformuläret och formuläret Know Your Client (KYC) Fyll dessa två formulär upp. Skicka in med två dokument som fungerar som bevis på din identitet och adress. Din ansökan verifieras antingen genom en personlig kontroll eller på telefon, där du kommer att bli ombedd att avslöja dina personuppgifter. När du har bearbetat kommer du att få dina transaktionsuppgifter. Grattis, du kommer nu att kunna bedriva handel på aktiemarknaden HUR DU TRÄDAR ANVÄNDNING AV DEMAT-KONTO Länk dina handels - och dematkonton. På så sätt behöver du inte fortsätta att leverera dina dematkontouppgifter för varje transaktion. Utbytet kommer att behandla din beställning. Det kommer att verifiera transaktionens detaljer, marknadspriset, tillgången på aktierna på marknaden och så vidare. Det kommer även att kontrollera detaljerna för ditt dematkonto som är kopplat till ditt handelskonto. Detta är speciellt så i fall av en säljorder. Placera en order via ditt online-handelskonto. Detta kan vara en marknadsorder, en gräns eller en köporder eller en eftermarknadsorder. Om din mäklare tillåter dig att beställa via telefonen, måste du ange dina handelskontouppgifter. När ordern är behandlad, kommer aktierna antingen att deponeras i eller debiteras från ditt dematkonto. KAN DU ÖVERFÖRA AKTIER ANVÄNDNING AV DEMATRÄKNING Nominering: Ja, nominering är möjlig. Du kan ha en nominat av ditt val genom att fylla i detaljerna i kontoöppningsformuläret. Detta gör det möjligt för förvaltaren att få värdepapperen efter dödsfallet för innehavaren av dematkontot. Mellan DP: Överföring av aktier är möjlig mellan dematkonton som hålls med olika DP. Du måste fylla i leveransinstruktionen (DIS) och skicka in samma till din DP för att överföra dina aktier från ett annat dematkonto. Du måste dock kontrollera om de centrala depositarerna är lika eller inte (CDSL eller NSDL). Om båda är olika, behöver du en INTER-Depository Instructions Slip (Inter DIS). Om de är samma, behöver du en INTRA Deponeringsinstruktion (Intra DIS). Försök att skicka in den DIS när marknaden är på. Därefter skulle datumet för inlämning av DIS och datum för genomförandet av DIS vara detsamma. Annars kan det finnas en försening. Du kan också behöva betala mäklaren några avgifter för överföringen. Vilken nästa Grattis, nu vet du om kraven för handel med demat och handelskonton. Nu går vi ett steg längre och förstår hur du öppnar ett handelskonto. Klicka här . För att öppna ett dematkonto med Kotak Securities, klicka här. Du kan också öppna ett handelskonto hos oss. Klicka bara här. CITIBANK reg DEMAT ACCOUNT Kopplat till ditt Citibank konto Demat-kontot är kopplat till ditt Citibank SavingsCurrent-konto. Du kan tilldela ditt länkade Citibank-konto som ett kreditkonto för att få automatiska utdelningspoäng. Du kan använda bankkontot IPIN (för Citibank Online Internet Banking) och TPIN (för CitiPhone bank) för att komma åt ditt Demat-konto. 24-timmars tillgång till kontot på alla dagar Visa Demat-kontoinformationen när som helst på Citibank Online. Få fullständiga detaljer om kontoinnehavarna, nominerade detaljer och innehaven tillsammans med värdet på portföljnivå såväl som på en enskild lagernivå. Få även transaktionsinformation för ett visst lager eller för alla transaktioner i kontot för den valda perioden. För att se eller hämta en kopia av den förmånliga ägarens och depositorens rättigheter och skyldigheter, klicka här. Observera att den online-överföringsfunktionalitet som var tillgänglig på Citibank-dematkonton har upphört från och med den 1 september 2016. För att genomföra en aktieöverlämningsinstruktion, besök din närmaste Citibank-filial med relevant Leveransinstruktion (formulär 12 för intra - depository överföringar och formulär 15 för överföringar mellan depåer). Förhindra obehöriga transaktioner i ditt dematkonto - Uppdatera ditt mobilnummer med din depådeltagare och ta emot varningar på din registrerade mobil för alla debet och andra viktiga transaktioner i ditt dematkonto direkt från NSDL samma dag. Observera att du inte behöver utfärda kontroller när du prenumererar på ett inledande offentligt erbjudande (IPO). Skriva ditt bankkontonummer och registrera på ansökningsblanketten för att ge din bank möjlighet att göra betalningen vid tilldelning av aktier är tillräcklig. Fonderna som tilldelas för börsintroduktionen finns kvar på ditt bankkonto, så du behöver inte oroa sig för återbetalning. För listan över helgdagar (som definieras av National Securities Depository Limited) som kommer att resultera i att tillgångar inte finns tillgängliga i kalenderåret, vänligen klicka här. Observera att bankkontoren kommer att förbli stängd den 2: e och 4: e lördagarna i varje månad, och depositionstjänster kommer inte att vara tillgängliga under dessa dagar. Användbara länkar Denna webbsida är endast avsedd för Citibank kunder. Eventuella och alla hjälpmedel som erbjuds på denna webbsida är föremål för särskilda Citibank N. A. Villkor. Du rekommenderas att kontakta Citibank N. A. för att erhålla och förstå de tillämpliga användarvillkoren och eventuella frågor som du kan ha med avseende på information som finns på denna webbsida. Citibank N. A. garanterar inte noggrannhet, tillräcklighet eller fullständighet av information på denna webbsida och ansvarar inte för eventuella fel eller utelämnanden eller för resultat som erhållits från användningen av sådan information som finns på denna webbsida. Citibank N. A. Citigroup andor någon av deras affiliatesassociates har inget ansvar för någon person på grund av användningen av information som tillhandahålls här och den nämnda informationen tillhandahålls på bästa sätt. Citibank har rätt att ändra eller släppa facilitiesservicesoffers som nämns på denna webbsida när som helst utan att ange någon anledning. En unik 3-i-1-handelskonto på nätet Du kan använda en mängd olika alternativ när du handlar i eget kapital: Kontanter: Du kan köpa och sälja aktier på online-värdepappersplattformen med den konventionella köpmetoden med 100 kontanter vid köpstidpunkten SEP (Systematic Equity Plan): SEP hjälper dig att undvika att tidsbeställa aktiemarknaden och investera på ett disciplinärt sätt. Det är genomsnittet för investeringar, med små investeringar som sker med intervaller. Du kan investera i börser, guld och index utbytesförmedlade medel via denna rutt. VTC: Du kan beställa en önskad prisnivå, som gäller för 45 dagar. Ordern utförs endast när lagret når ditt önskade pris. Ömsesidiga fonder Investera i över 2.000 fondsystem online med säkerhet och bekvämlighet av vår prisbelönta online-plattform Få alla transaktionsmöjligheter som klumpsumsystematiska investeringar, systematiska transferwithdrawals, switchar, Target Investment Plan, inlösen etc. Få forskningsvisningar på över 200 fond system Använd vår välskötta modellportfölj Få ditt kapitalvinstutfall för investeringar med ett klick Derivat Futures: Få en högre exponering för att säkra dina kassa - och derivattransaktioner FuturePlus: Ta dagliga buysellpositioner i terminkontrakt och kvadrera dem innan marknaden stänger Alternativ: Handla i index och aktieavtal samtidigt som du begränsar din nackdel Aktier som marginal: Tilldela dina aktier online och få ytterligare gränser för handeln med FampO Invest i IPO med nollkrångel och inget pappersarbete. Det var aldrig så lätt. Du behöver inte oroa dig för återbetalning om aktier arenrsquot tilldelas med ASBA-anläggning Sparbank konto Få tillgång till 3 000 ICI CI-bankkontor Använd någon av de 10 000 bankautomaterna i ICICI Bank. Dra ut eller insätt kontanter på upp till 50 000 gratis internet - och mobilbanker. Fördelar med våra tjänster inom försäkring, NPS och Skatt och många andra områden. Villkor Förutsättningar Fri för - Kunder som handlar med andra mäklare - Kunder som har något DP-konto med mer än Nollinnehavsvärde i deras DP-konto - ICICI-bankkunder i kategori Silver, Gold eller Titanium 3-i-1-kontot är ett gemensamt erbjudande från ICICI Bank Ltd. och I-Sec som integrerar Handelskontot (upprätthållet med I-Sec), Bankkonto (upprätthållet med ICICI Bank Ltd) och mottagarens dematkonto (upprätthållet med ICICI Bank Ltd i dess egenskap av depositor) Sparbankkonto tillhandahållet av ICICI Bank Ltd. Observera att genom att klicka på knappen ovan skickar du uttryckligen med dig och ger ditt samtycke till ICICI Bank Limited om att dela dina kontaktuppgifter med ICICI Securities Limited. Observera att genom att lämna in ovanstående uppgifter, tillåter oss att ringa dig även om du kan vara registrerad under DNC. Ansvarsfriskrivning Internetbanker Utforska kraften i enklare och smartare banker. Bank online med över 250 tjänster Mobile Banking Bank på farten med våra mobila banktjänster. Ladda ner app eller använd SMS-fickor från ICICI Bank VISA powered Universal-plånbok. Hämta idag Hitta ATMBranch Bank 247 genom ett omfattande nätverk av över 4.501 filialer och 14.271 bankomater

No comments:

Post a Comment